Samoświadomy Lider widzi wyraźnie jak widzą go inni, ale przede wszystkim widzi jak pracownicy się czują w organizacji i jaka jest tego przyczyna.
Nie ma chyba bardziej krytycznej kwestii w dzisiejszych firmach jak samoświadomy Lider. Jednak, w ostatnich latach, prawdziwe zrozumienie tego, jak pracownicy czują się oraz czego chcą, staje się coraz trudniejsze.
Zawsze można skorzystać z okresowych ankiet. Ale one w dynamicznym świecie się już nie sprawdzają. Oczekiwania pracowników wobec pracodawców stale ewoluują, a młode pokolenie nie jest miłośnikiem ankiet. Tempo i złożoność prac stale rośnie, systemy zarządzania za tym nie nadążają. I co za tym idzie nastroje pracowników zmieniają się bardzo dynamicznie i to nie zawsze w dobrym kierunku. Należy więc wdrożyć w organizacji strategię ciągłego dialogu. Strategię mającą na celu ukazanie nastrojów pracowników zarówno w krótkim, jak i długim okresie oraz sposoby poprawy systemu zarządzania. Najlepsi liderzy, nastawieni na swój rozwój, oczywiście dobrze znają tę koncepcję. Mają zarówno pewność siebie, by podejmować trudne decyzje, ale przede wszystkim pokorę, by prosić o informację zwrotną. I co najważniejsze potrafią dostosowywać swój sposób zarządzania do zmian na rynku pracy. Wiedzą, że taki dialog buduje zaufanie i partnerstwo. Że taki dialog może pobudzić długoterminową poprawę doświadczeń i wyników pracowników w miejscu pracy. Końcowym efektem takiej strategii będzie bez wątpienia poprawa zdolności firmy do zatrzymania najlepszych pracowników.
https://www.linkedin.com/in/pawel-torecki-phd-680b7089/recent-activity/all/