Kiedy pracownik będzie zmotywowany?

Kiedy pracownik będzie zmotywowany lub poprawniej, kiedy praca nie będzie go demotywowała ?

Odpowiedź jest stosunkowo prosta. Pracownik musi osiągnąć sukces wewnętrzny (własny sukces), jak i zewnętrzny (wpływa na sukces organizacji). Wiele organizacji interpretowało i czasami jeszcze interpretuje dzisiaj to następująco: ,,Ty zapewniasz sukces organizacji, a my Ci płacimy, zapewniamy bezpieczeństwo zatrudnienia, zapewniamy w miarę dobrą atmosferę w pracy oraz trochę szkoleń funkcyjnych.” Problem polega na tym, że pieniądze po prostu muszą być, ale nie koniecznie kojarzą się z sukcesem wewnętrznym. Bezpieczeństwo zatrudnienia w dobie rynku talentów też wydaje się lekko anachroniczne.

Rozwiązaniem tego problemu jest równoległe dbanie o sukces firmy, jak i sukces osobisty pracowników – talentów ( nawet w większym stopniu). Bez tego nie uzyskamy większej efektywności w pracy, stracimy możliwości pozyskania i utrzymania talentów. Czyli będziemy skazani, w dalszej perspektywie, na porażkę rynkową.

Ale na początek, Liderzy powinni pochylić się nad zrozumieniem oczekiwań talentów. Bazowanie w tej kwestii na swoim wcześniejszym doświadczeniu raczej zakończy się porażką. Wejście w ten nowy świat, wymaga dużej samoświadomości Lidera. Postawy opartej, z jednej strony na pewności siebie, ale z drugiej strony na dużej pokorze.


https://www.linkedin.com/in/pawel-torecki-phd-680b7089/recent-activity/all/

trendy-2024-rozwoj-firm

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.