
Produkty są stosunkowo podobne, więc mamy mocną walkę o cenę. Procesy działania w firmach też często są podobne. No to jak się wyróżnić ?
Proste, efektywnością pracy. Co buduje tą efektywność ? I tu wracamy do ludzi. Jeżeli wszyscy by mieli podobne kompetencje, takie jak z opisu stanowiska pracy, to byłoby trudno wyróżnić się. To co zrobić ? Dorzucić trochę nowych, innych kompetencji niż są od lat przyjęte w branży. A kto ma za to odpowiadać ? Lider zespołu. Czyli najważniejszą odpowiedzialnością współczesnego lidera (jeżeli myślimy o sukcesie firmy) jest rozwój jego talentów.
A jak Twoja firma nagradza Twoich liderów za sukcesy w tym strategicznym obszarze? Mam nadzieję, że nie tylko to jest uścisk dłoni Prezesa.
Chcesz więcej wiedzieć o zarządzania nastawionym na zdobywanie przewagi konkurencyjnej ? Jeśli chcesz wyjść poza klasyczne myślenie branżowe i wygrać na rynku, skontaktuj się z nami.