Dlaczego dobre strategie często nie przynoszą spodziewanych korzyści biznesowych?
Transformacja firmy – Krótka analiza przyczyn.
Jak to zrobić?
- Każdy pracownik firmy musi budować zaufanie klienta poprzez swoje codzienne działania, a nie tylko Działy Obsługi Klienta, czy Handlowe.
- Każde działanie w firmie, które jest wygodne dla firmy, a nie buduje zaufania klienta. Jest działaniem, w dłuższej perspektywie, na szkodę firmy.
- W konsekwencji takie działania doprowadzą do utraty pozycji rynkowej, z całym wachlarzem konsekwencji.
Samo ogłoszenie przez zarządzających założeń strategicznych opartych na budowaniu ogólnikowej satysfakcji klienta (nie znam firmy, która twierdzi, że satysfakcja klienta jest dla firmy nieistotna) nie przynosi wielkich efektów jeśli nasz zespół:
- nie zrozumie jakie działania firmy budują zaufanie klientów w obecnej sytuacji rynkowej,
- nie będzie przekonany o konieczności takich działań. Nie będzie umotywowany do ich realizacji. Gdyż np. formalne mechanizmy motywacyjne nie są spójne z założeniami strategicznymi, a wspierają tylko chwilową realizację targetów (premia za wolumen sprzedaż tu i teraz)
- nie będzie miał czasu na działania budujące długofalowe zaufanie klientów. Dlaczego, ponieważ zajmuje się prostymi działaniami administracyjnymi, które już dawno powinny być zautomatyzowane…
To i tak efektów nawet najlepszej strategii nie zauważymy.
Transformacja firmy – Zapraszamy do współpracy!
https://pator.com.pl/program-edukacyjny-podnoszenie-kompetencji-liderow/