Po pierwsze:
Sprzedaż w B2B
75% nabywców B2B uznało, że warto rozmawiać bezpośrednio z Handlowcem w trakcie procesu zakupowego nowego produktu lub usługi.
I OD RAZU NASUWAJĄ SIĘ PYTANIA
-
To dużo czy mało ?
-
A co z kontaktami przy kontynuacji współpracy ?
-
To, że klienci chcą rozmawiać bezpośrednio, czy to oznacza, że w starej formule relacyjno-produktowej ?
-
Jak obsługiwać klienta w obszarze cyfrowym, gdy bazowaliśmy na relacjach interpersonalnych, a klient już takiej formy współpracy już nie chce ?
Sprzedaż w B2B
DLATEGO CZY SPRZEDAŻ ROZWIĄZAŃ BĘDZIE JESZCZE SKUTECZNA ?
Ale o jakich rozwiązaniach myślimy ?
Produktowych czy branżowych ? Są to pojęcia zupełnie inne.
Do tej pory większość rozmów sprowadzała się do potrzeb w obszarze:
- Co klient potrzebuje
- Doradztwo produktowe
Podsumowując:
TERAZ KLIENCI OCZEKUJĄ WSPÓŁPRACY W INNYM OBSZARZE POTRZEB
- dlaczego to potrzebuję
- kiedy to potrzebuję
”Należy więc przesunąć akcent na inny obszar doradztwa: doradztwo biznesowe”
Zapraszam do lektury kolejnych postów, jak i do bezpośredniej współpracy z naszą Grupą Transformacji