WNIOSKI Z OSTATNICH 4 KRYZYSÓW. Zwycięstwo w kryzysie.


Zwycięstwo w kryzysie.

14% firm zwiększyło przychody i zyski pomimo spadków w swoich branżach

wg BCG Henderson Institute

ZWYCIĘSTWO W KRYZYSIE. CO ŁĄCZY ZWYCIĘZCÓW:

•szybko wprowadzają zmiany

•koncentrują się na wzroście (stymulują wzrost poprzez budowanie zdolności tworzących przewagę w przyszłości) redukując koszty

Zwycięzcy zawsze przyjmują perspektywę długoterminową,  podchodząc do tego systemowo ale inaczej niż wcześniej.

INACZEJ dla zwycięzców oznacza lepiej i taniej

Inny portfel usług i produktów, nowe kanały dystrybucji,

nowe łańcuchy dostaw, cyfryzacja/automatyzacja procesów/AI,

nowe systemy edukacji pracowników…

Podsumowując:

Zwycięstwo w kryzysie.

Jak zwyciężyć. 4 Priorytety działania

1.     Zarządzanie płynnością oraz kapitałem obrotowym netto poprzez:

•aktywne zarządzanie pierwszą linią kontaktów z klientami w celu zapewnienia marży poprzez dostosowanie modelu biznesowego do nowych oczekiwań klientów

•obniżką kosztów np. poprzez wprowadzanie automatyzację procesów (redukcja kosztów nie może spowodować zmniejszenia wartości oferty dla klientów)

 2.     Wyprowadzenie firmy z krótkoterminowych zmian związanych z zachowaniem ciągłości operacyjnej,  na drogę długofalowej walki o nowe pozycjonowanie firmy – na nawet 2 lata oraz wyjątkowo jasny przekaz dla pracowników odnośnie drogi jaką podążamy

 3.     Wprowadzenie systemu zarządzania skoncentrowanego na szybkim wprowadzaniu zmian „agile”, dotychczasowe modele np. decyzyjne oparte na doświadczeniach (już historycznych) są praktycznie nieaktualne

 4. Mobilizacja pracowników poprzez dbanie o ich zdrowie, nowe formy pracy i wprowadzenie nowych systemów edukacji nastawionych głównie na zrozumieniu kierunku zmian (na myślenie, inicjatywę , kreatywność), a nie na „co” i „jak” (ten obszar będzie się dynamicznie zmienia, kompetencje będą się szybko dezaktualizowały)


Wnioski po analizie działań zwycięskich firm w poprzednich kryzysach

Co nowego w sprzedaży B2B